Zorg dat wat van jou is, van jou blijft - Reisverslag uit Heino, Nederland van Kay Mars - WaarBenJij.nu Zorg dat wat van jou is, van jou blijft - Reisverslag uit Heino, Nederland van Kay Mars - WaarBenJij.nu

Zorg dat wat van jou is, van jou blijft

Door: Kay

Blijf op de hoogte en volg Kay

28 Juni 2012 | Nederland, Heino

'Het zal je maar gebeuren, bestolen worden tijdens je vakantie. Dan is het gedaan met onbezorgd genieten. Maar hoewel het boevengilde slim, sluw en inventief is, kun je je wel degelijk voorbereiden.'

Bovenstaand citaat is de introductie van het zoveelste krantenartikel over de 'gevaren' van reizen dat ik onder mijn neus gedrukt krijg: 'Zorg dat wat van jou is, van jou blijft'. Inmiddels beginnen de voorbereidingen dan ook serieuze proporties aan te nemen. De vluchtinformatie is binnen evenals de foto's van mijn eerste gastgezin. Helaas heb ik nog weinig tot geen contact met mijn tweede gastgezin en mijn Oekraïense host brother Gennadii.

Inmiddels is er ook al een facebook group aangemaakt voor alle buitenlandse jongeren die naar Finland gaan (helaas afgeschermd voor andere mensen). Ik weet nu dus eindelijk waar iedereen vandaan komt.
De score is als volgt:
Duitsland: 2
Turkije: 2
Brazilië: 1
Verenigde Staten: 2
Kroatië: 1
Ierland: 1
Italië: 2
Griekenland: 1
Slovenië: 2
Rusland: 1
Japan: 1
Israël: 1
Oekraïne: 1
Nederland: 2

Om alle zorgen van mijn moeder maar weg te nemen, ga ik morgen maar eerst al mijn documenten inscannen en mailen en dan maar hopen dat mij niks overkomt in het hoge noorden van Europa.

Parhain terveisin, Kay

Ps. Tussen alle pre-Finland avonturen door, ben ik ook nog geslaagd voor mijn vwo! Dus morgen ook nog mijn gymnasiumdiploma (met een onvoldoende voor Grieks. Sorry, mevrouw Melenhorst) ophalen en daarna naar het gala.



  • 04 Juli 2012 - 17:37

    Irma:

    Het begint nu echt al te kriebelen bij jou maar ook bij mij. Hoe overleef ik 4 weken zonder mijn zoon.

    Geniet van de voorbereidingen.

  • 19 Juli 2012 - 19:40

    Fam. Velderman:

    Heel veel plezier kay!
    En gefeliciteerd met je diploma
    we gaan je volgen!

    Groetjes

  • 20 Juli 2012 - 07:57

    Astrid:

    vandaag is het dan zo ver!!

    Heel erg goed en leuk dat je dit doet; mooi land ook; ik heb je filmpje (klokhuis) bekeken.
    Zou wel mee willen, hahaha.
    Heb je wel alles bij je? Muggenspul (met DEET erin) of een klamboe? Klein schriftje om alles op te schrijven wat je meemaakt?

    Ach waar gaat dit over; geslaagd voor VWO, dan kan je ook een reis voorbereiden, toch??

    Hee, Kay, super veel plezier, haal eruit wat erin zit. Nooit denken; dit en dit ga ik niet doen, want dat is te duur; denk ook; wanneer krijg ik een neiuwe kans om dit te doen??
    Maak er wat moois van en kom wel weer terug! (anders ben ik mijn koksmaatje kwijt!)

    groetjes Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kay

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 21088

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Rio Grande do Sul, Brazilië 2014

19 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Project SA113 - Renovatie school in Mafikeng

20 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

"Lions gone wild - in forest - Pieksamaki"

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: