Hyvä Hollantilainen, (Verslag van 12 juni 2012) - Reisverslag uit Heino, Nederland van Kay Mars - WaarBenJij.nu Hyvä Hollantilainen, (Verslag van 12 juni 2012) - Reisverslag uit Heino, Nederland van Kay Mars - WaarBenJij.nu

Hyvä Hollantilainen, (Verslag van 12 juni 2012)

Door: Kay

Blijf op de hoogte en volg Kay

28 Juni 2012 | Nederland, Heino

Eindelijk! Na weken wachten weet ik dan eindelijk waar in Finland ik de eerste twee weken zal doorbrengen.

Woensdag alweer kreeg ik de eerste mail van mijn gastgezin, de familie Partanen. De eerste week zal ik, samen met een Russische jongen (Gennadiy), bij deze familie inwonen, zo'n 20 kilometer buiten Iisalmi, dat weer bijna zes uur rijden ten noorden van Helsinki ligt. De familie Partanen (moeder Anneli en van de vader heb ik nog geen naam) hebben ook nog twee zoons Late (21) en Petu (18 ), die nu zelf op uitwisseling is. De tweede week woon ik bij de familie Laine, in het centrum van Iisalmi.

Inmiddels zijn de meeste voorbereidingen voor mijn reis ook al getroffen. Er is een koffer gekocht, waarin ik blijkbaar kan wonen (Tante Assie....!), en ook heb ik afgelopen week de vaantjes en de pins gekregen die tijdens mijn uitwisseling geruild zullen worden. Nu moet ik alleen nog iedereen zien te vinden op Facebook. Het probleem is alleen dat elke Finse naam minstens vijf keer bij mijn zoekresultaten staat.

Nog 38 nachtjes slapen en dan is het zo ver...