Rio Grande do Sul, Brazilië 2014 - Reisverslagen van Kay Mars - WaarBenJij.nu Rio Grande do Sul, Brazilië 2014 - Reisverslagen van Kay Mars - WaarBenJij.nu

Rio Grande do Sul, Brazilië 2014

Jeej, het is weer zomervakantie dus tijd voor nieuwe reisblogs! Dit jaar zullen mijn blogs gaan over het land van caipirinha's, samba en futebol; ik ga naar Brazilië! Hoewel ik naar Brazilië ga, zal mijn vakantie zeker geen zon-zee-strandvakantie gaan worden. De meeste tijd van mijn verblijf in dit grote en diverse Zuid-Amerikaanse land zal ik mij bevinden in het ruige Rio Grande do Sul. Deze meest zuidelijke staat van het land wordt vaak omschreven als het meest Westerse en blanke deel van het land. Vraag in Rio de Janeiro of in Salvador wat men van de gaúcho's, de inwoners van Rio Grande do Sul, vindt en men zal antwoorden dat het een stelletje afstandelijke, rijke en bijna niet-Braziliaanse mensen zijn.
Tussen het barbecueën (churrasco) en het drinken van chimarrão door, zal ik proberen zo af en toe een berichtje op deze blog te plaatsen en ik hoop dat je ze met plezier zal lezen!