3150 zakken, 37800 kilo, 126000 liter Potgrond - Reisverslag uit Mafikeng, Zuid-Afrika van Kay Mars - WaarBenJij.nu 3150 zakken, 37800 kilo, 126000 liter Potgrond - Reisverslag uit Mafikeng, Zuid-Afrika van Kay Mars - WaarBenJij.nu

3150 zakken, 37800 kilo, 126000 liter Potgrond

Door: Kay

Blijf op de hoogte en volg Kay

16 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Mafikeng

Hallo beste reis(lustige)-vrienden,

Ja hoor, het begint weer te kriebelen: het reisvirus! Zoals jullie al in de beschrijving van deze reis konden lezen, ga ik komende zomer naar Zuid-Afrika.
Ruim anderhalf jaar zijn we (ik en heel veel vrijwilligers) al druk bezig met de voorbereidingen en de financiering van deze reis. En vandaag was weer zo'n dag: de Potgrond-actie. Na een lange, maar gezellige, dag is heel Heino weer voorzien van 126.000 liter, 37.800 kilo oftewel 3.150 zakken potgrond. De totale opbrengst moet nog even uitgerekend worden, maar we hebben in ieder geval al meer zakken dan vorig jaar verkocht (en toen hadden we al een opbrengst van maar liefst €5700,- !). Dit betekent weer een hoop geld voor de renovatie.

Naast het rondbrengen van potgrond, moest er ook nog het een en ander gebeuren met betrekking tot de voorbereiding. Inmiddels is mijn paspoort binnen en kan mijn visum aangevraagd worden. Voor komende week staat een afspraak maken bij de GGD in mijn agenda voor alle vaccinaties die nog mijn arm ingeprikt zullen moeten worden.

27 en 28 april is het landelijke voorbereidingsweekend voor alle projecten van WorldServants in Heino. Alle Nederlandse deelnemers aan Project SA113 zullen er dan ook zijn en ik kijk er erg naar uit om kennis te maken met mijn mede-reisgenoten. Verder zullen we nog veel meer informatie krijgen over ons project en ook hoop ik eens iets van de Zuid-Afrikaanse jongeren te horen.

Hopelijk volgt de volgende blog snel na het voorbereidingsweekend.

Reisgroetjes,

Kay

PS. Foto's van de Potgrond-actie volgen nog.

  • 16 Maart 2013 - 21:42

    Astrid:

    Aj aj prikjes!
    dan gaat het echt beginnen.

    succes!
    Leuk om weer een avontuur te lezen van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kay

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 21084

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Rio Grande do Sul, Brazilië 2014

19 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Project SA113 - Renovatie school in Mafikeng

20 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

"Lions gone wild - in forest - Pieksamaki"

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: